fbpx
Vyberte stránku

Projekt Lucie Ondrové – Deník této doby, aneb co mi COVID dal?

Lucie Ondrová přijala výzvu Pedagogicko – psychologické Poradny v Ústí nad Orlicí a účastnila se projektu “Co mi COVID dal?”, který si kladl za cíl poukázat i na pozitiva, která aktuální těžká situace přináší. Poradna její snadu ocenila a vyhodnotila její práci jako jendu z nejlepších, kterou bude dále prezentovat na svém Instagramu a v listinné podobě Deníku, který bude vyústěním celého projektu.
Lucie k účasti v projektu napsala:  “Do projektu „Deník této doby„ jsem se zapojila z důvodu, že mi to přišlo zajímavé a protože jsem chtěla poukázat i na to, že covid jenom nebere, ale i dává. Zpracovávání projektu mě velmi bavilo a kdyby přišla zase nějaká taková příležitost, určitě bych se do ní zapojila znovu. Moc se těším na to, až to uvidím v listinné podobě. Rozhodně si to schovám na památku a také jako připomínku toho, co se událo.” Lucce za její práci v tomto i dalších projektech moc děkujeme!

Co mi COVID dal?

Teď není lehká situace. Půlku věcí, co jsme mohli dělat, tak nemůže. Na hodně lidí to může mít špatný vliv, například více konzumují alkohol a v horších případech přicházejí drogy a ve špatné finanční lidé páchají i sebevraždy. Ale může to mít v sobě i něco dobrého. Například, protože muži nemohou chodit do restaurací nebo hospod, tak můžou trávit více času s rodinou. Když by někdo měl říct, co mu covid vzal, tak by variant bylo mnoho. Ale zamyslel se někdy někdo na tím, co mu covid dal? Mě toho dal hodně, hlavně ve škole. Přijde mi, že co jsou školy zavřené, tak mezi sebou žáci více komunikují. Dřív se naše třída dělila na jednotlivé skupiny. A co je covid, přijde mi, že spolu více komunikujeme. Nebo mi taky ulehčil dojíždění do školy. Začínali jsme v devět, ale kvůli špatným autobusovým spojení jsem musela stejně vstávat už v sedm. Takhle to je snadnější, když je distanční výuka, nemusí se nikam dojíždět. Další věc, kterou mi dal bylo to, že jelikož je distanční výuka, tak se můžu připojit kdekoliv. A proto můžu trávit více času u svého kluka. No jo, dal mě toho hodně, ale co můžu dělat, když pomalu nemůžu vycházet ven? Zdokonaluji se v malování, což mě moc baví. Trávím tím téměř veškerý svůj volný čas


 

Prezentace oblíbených seriálů a knížek našich studentů

Distanční výuku se snažíme našim studentům (a vlastně i sami sobě😁 zpestřovat, jak se dá. Jednou z možností jsou i různé soutěže.
Aktuálně např. probíhá hlasování o nejlepší prezentaci na téma “Můj oblíbený seriál a knížka”.
Pokud se vám nějaká prezentace líbí, hlas jí můžete dát tady⬇️⬇️

 Další video našich studentek – Marketingový mix


Základy pro dokonalý střih online cestou 

Dne 14. 4. a 21.4. 2021 se naši žáci prvních, druhých i třetích ročníků zúčastnili dvouhodinového webináře od kadeřnické firmy MATRIX pod vedením školitelky Kristýny Dvořákové, která je jednou z profesionálních školitelek pro tuto firmu. Webinář měl dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se lektorka snažila přiblížit žákům historií stříhání. V připravené prezentaci je seznámila s životem a prací předních kadeřníků minulého století jako byl londýnský kadeřník Vidal Sassoon nebo Leonard Lewis, dále žákům prezentovala průřez módních střihů tohoto století. V druhé části si měli studenti prakticky doma před obrazovkou počítače vyzkoušet základní postoje při stříhání, správné držení nůžek a hřebene pod vedením lektorky. Tento webinář měl velký úspěch a již nyní se těšíme na další.


Úspěch v ekonomických soutěžích podruhé 

Možná jste zaznamenali, že tým studentů z 2. BN ve složení Eva Pražáková, Miloš Prášek a Michal  Pidra se chystal na okresní kolo soutěže Finanční gramotnost. Máme velkou radost, že tito studenti byli úspěšní a obsadili krásné druhé místo. 

Ale tím výčet našich úspěchů nekončí.  

Miloš Prášek z 2. BN postoupil do krajského kola soutěže Ekonomická olympiáda a v konkurenci více než 40 vrstevníků z různých škol Pardubického kraje obsadil skvělé 13. místo. 

Pokud by Vás zajímalo, s jak těžkými otázkami si musel Miloš poradit, tak můžete nakouknout (a samozřejmě i zkusit ) do vzorového testu v tomto odkazu: https://ekonomickaolympiada.cz/dulezite/o-soutezi-informace-o-soutezi/ 

Všem našim úspěšným studentům gratulujeme! 


Co mi dal covid

Úvahu nad současnou situac pohledem jedné z našich studentek si můžete stáhnout zde


Podnikáme…

Máme spoustu nápadů na založení vlastní firmy. V minulých letech jsme vyzkoušeli opravdové podnikaní a ve škole založili reálné firmy (např.: Studentská minutka – občerstvení, Lavender bags – výroba dárkových předmětů). Jako mnoho jiných aktivit nám i tuto letos trochu zkazila pandemie, ale nevzdáváme se a i přes nepříznivou situaci jsme i tento rok odstartovali vlastní podnikání v tzv. fiktivních firmách.

Vybrali jsme si předmět podnikání, vymysleli originální názvy a založili společnosti s veškerou administrativou, která s tím souvisí. Téměř vše v našich společnostech funguje jako v reálné firmě – pouze nepoužíváte skutečné peníze. Vedeme daňovou evidenci, sepisujeme objednávky i reklamace, zkoumáme trh, silné i slabé stránky našich podniků, vytváříme reklamu a propagační materiály, plánujeme rozpočet, vyplňujeme nezbytné doklady, …

Podívat se můžete na malou ukázka naší práce:

Obr. 1.: Ukázka prezentace firmy „Knihkupectví Anděl“

Obr. 2.: Ukázka SWOT analýzy „Květinářství Černá“

Fungování Integrovaného záchranného systému v ČR 

Jak dlouho u nás funguje Integrovaný záchranný systém? Proč mimořádné události ohrožovaly zdraví a životy našich občanů? Která preventivní opatření v krajině významně sníží riziko povodní? Na tyto otázky jsme společně hledali odpovědi v předmětu Veřejná správa.

Mgr. Lucie Vargová

Materiály studentů:

Historie povodní v Čr
Historie mimořádných událostí na území ČR
Mimořáné události v historii ČR


Zapojení do ekologických projektů

Žáci se zapojili do projektu DARY ZEMĚ A ZEMI . Cílem bylo evokovat v žácich pocity, že přírodní boatství nelze jen využívat,ale i posoudit vliv na životní prostředí a především se zamyslet, co může každý jednotlivec udělat sám za sebe.Projekt umožnil získávat znalosti a dovednosti, ale také vytvářel vlastní názory a postoje žáků. Nezbytnou součástí bylo posilování komunikace, umění aplikovat poznatky získané ve vyučování k utváření vlastních postojů k dané problematice.
Dále realizujeme projekt KAŽDÁ POTRAVINA MÁ SVŮJ PŘÍBĚH, kde žáci zjišťují jaké ekologické aspekty předcházejí tomu než uvidíme finální potravinu na talíři.. Dalšími aktivitami v rámci výuky byla témata KDYŽ NÁM PŮDA ŘEKNE DOST, JEDLÉ PLEVELE a téma BALENÁ VERSUS KOHOUTKOVÁ záměřené na kvalitu pitné vody..Při výuce HOZ byla věnována pozornost znečištění světového oceánu.

 

PROJEKT PLASTY
Přínosem projektu bylo jeho propojení s ekologií především v tématu Plasty a životní prostředí. Zajímavostí bylo rovněž sledování zdravotní nezávadnosti plastových hraček, což přispělo k rozšíření vědomostí z běžné výuky. Novinkou v tomto projektu bylo vytvoření ankety, jak v třídním kolektivu, tak mezi občany v oblasti třídění plastů.


ZPV distančně 

I v online výuce jde procvičovat základy přírodních věd zábavně. Využíváme cvičení a další materialý z webu prgramalf, najdete je např, zde nebo zde


 Zapojení do preventivních programů

Naši studenti se pravidelně zapojují do preventivních programů. Ten aktuální je na téma “doby covidové” a výsledky jejich práce budeme postupně přidávat na náš web,


Veřejná správa distančně

Je naše armáda profesionální? Kdo chrání Českou republiku před hrozbami terorismu či extrémismu? Patří policisté mezi příslušník y bezpečnostních sborů? Odpovědi na tyto otázky jsem hledala společně se studenty 3. ročníku oboru Veřejnosprávní činnost. Spojíme-li nové nabyté znalosti s dovednostmi získanými na hodinách informatiky, vzniknou díla, která všem poutavou formou přiblíží distanční výuku na naší škole.

Mgr. Lucie Vargová

 


Distační výuka našich kosmetiček a studentů obchodního oboru

 

 

Ani v distanční výuce nezahálíme

I v této nešťastné době, kdy odborný výcvik trávíme u svých PC při online výuce, nezahálíme a trénujeme alespoň na cvičných hlavách, nebo na svých rodinných příslušnících. Tady je malá ukázka prací žáků 2.ročníku.


On-line školení pro budoucí kadeřnice

Dne 28.1.2021 a 2.2.2021 proběhla na naší škole pro žáky všech ročníků oboru Kadeřník on-line školení. Vše pod vedením kadeřnice a technoložky Kristýny Dvořákové. Tentokrát na téma: Motivace do profese kadeřnice/ kadeřník. V první části školitelka žákům popsala svoji vlastní cestu k profesi. V části druhé se dotkla základních a důležitých prvků oboru, kterými jsou: zručnost, kolorimetrie, technické myšlení, ovládání PC, komunikace, znalost módních trendů. V části poslední nabídla studentům možnost dotazů, přičemž se rozvinula zajímavá diskuze. Celé školení proběhlo v přátelské atmosféře . Bylo nejen zajímavé, ale i velkou motivací pro žáky.


Prezentace o Evropské Unii

V rámci soutěže pořádané EU studenti maturtiního oboru Veřejná správa vypracovali několik prezentací na téma Evropsk´Unie. Podle zadání měly být prezentace určené pro “mladší spolužáky”, takže v rámci prezentací se pokusili hravou formou předat základní informace o EU.

Ukázka prezentací


Výuka německého jazyka

I během distanční výuky cizích jazýků se snaží naši kantoři přicházet s originálními zadání. Najo příklad přidáváme ukázku z výuky německého jazyka. Na obrázcích jsou zadání a klíč k úkolu, na posledním obrázku potom ukázka vypracování některými žáky.

 

 


PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ

K této činnosti přistupuje škola s maximální prioritou, protože v současné době jsou mladí lidé vystaveni mnoha vlivům, pokušením a svodům.nMladí lidé se obtížně konfrontují s osobní zodpovědností za své jednání, často tomuto termínu ani nerozumí, nedokážou spojit své jednání se zodpovědností za důsledky, které z něj vyplývají, a to i v případě, že jejich chování hraničí i s případným kriminálním jednáním. Cílem školní prevence mimo jiné je i zvýšit jejich povědomí o zodpovědnosti za své chování a jednání.
Jednou z činností je pravidelná spolupráce s organizací ACET, která poskytuje žákům preventivní programy na aktuální témata v životě mladých lidí.

Hlavním cílem je minimalizace a předcházení rozvoje rizik v těchto oblastech:
-Interpersonální agresivní chování
(agrese, šikana, kyberšikana a další rizikové formy komunikace prostřednictvím multimédií, násilí, intolerance, antisemitismus, extremismus, rasismus a xenofobie, homofobie)
-Závislostní chování (užívání všech návykových látek, netolismus, gambling)
-Negativní působení sekt, Sexuální rizikové chování

Dílčí cíle: Rozvoj vztahu k sobě samému i k druhým. Rozvoj osobnosti a pomoc při utváření žebříčku zdravých životních hodnot.
Přínos těchto aktivit vidí škola ve snížení rizikového chování žáků pomocí primární prevence. Realizované programy umožňují našim žákům snadnější rozpoznání rizik, pojmenování a hledání východisek z obtížných situací. Důležité je také pozitivní nasměrování života mladých lidí.

Příklady realizovaných programů: Osobní zodpovědnost, Kyberšikana, Skrytá nebezpečí internetu, Hrdinství všedního dne, Kult krásného těla, Jak se nenechat podvést.
I v současné době distanční výuky škola tyto programy realizuje on-line formou a případné potřeby žáků jsou řešeny osobními konzultacemi přes třídní učitele, metodika prevence a výchovného poradce.

STÁHNOUT


Hry podporující finanční gramotnost

Křížovka

ZADÁNÍ

ŘEŠENÍ

Doplňovačka

ZADÁNÍ

ŘEŠENÍ